«حبيب هشتمين خورشيد»؛ اولين كتاب درباره شهيد رئيسی رونمايی شد فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای نیمه خرداد؛ از «صنوبر» تا «پا به پای آفتاب» رقابت سریال «نوبت لیلی» در جشنواره‌ بریتانیا برگزیدگان جشنواره دانشجویی موسیقی نواحی معرفی شدند + اسامی پخش مستند «پدر، پسر، گلوله» از شبکه دو به مناسبت قیام ۱۵ خرداد پوستر فیلم سینمایی «عطرآلود» منتشر شد + عکس بازپخش اپیزودهایی از «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در نیمه خرداد + زمان پخش فراخوان جایزه پژوهش سال سینما منتشر شد + جزئیات تلویزیون ریسکِ تغییر مجری مناظره‌ها را می‌پذیرد؟ او با تمام رهبران خاورمیانه فرق داشت | روایتی از گفتگو‌ی اوریانا فالاچی با امام خمینی (ره) «ماه پنهان» محمدرضا یکانی در مراحل پایانی تولید آموزش به نسل جدید در بستر یک فیلم تلویزیونی | گزارشی از اکران خصوصی «محله باصفا» یک جای خالی و چند علامت سؤال | درنگی بر دلایل ضعف آثار سینمایی و تلویزیونی با محوریت امام خمینی (ره) اکران فیلم‌های کوتاه برگزیده فیلم فجر در سینماهای هنر و تجربه ماهرشالا علی در دنباله جدید «دنیای ژوراسیک» جزئیاتی از ساخت فیلم تگزاس ۴ و ۵ و حضور پژمان جمشیدی
سرخط خبرها

هجدهمین دوره جشنواره شعر فجر آغاز شد | «می‌توانیم از طریق شعر گفت‌وگو کنیم»

  • کد خبر: ۲۰۶۴۴۵
  • ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
هجدهمین دوره جشنواره شعر فجر آغاز شد | «می‌توانیم از طریق شعر گفت‌وگو کنیم»
مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران ــ که مجری برگزاری این دوره جشنواره است ــ شعر را «زبان الهام‌بخش و حرکت‌آفرین برای حرکت‌های جمعی در عرصه‌های بین‌المللی» خواند.

به گزارش شهرآرانیوز، علی رمضانی، عصر دوشنبه، در افتتاحیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، در تالار مرکزی رشت افزود: خاطره‌ای که ایرانیان به آن رجوع می‌کنند و از آن الهام می‌گیرند حوزه شعر است.

وی، با بیان اینکه وجه مشترک همه ایرانیان گفت‌وگو به‌زبان دیگری به نام شعر است که الهام‌بخش و حرکت‌آفرین است، تصریح کرد: می‌توانیم از طریق شعر گفت‌وگو کنیم و خاطره جمعی بسازیم و موجبات حرکت بین‌المللی را فراهم کنیم.

رمضانی، با اشاره به اینکه خانه کتاب و ادبیات ایران مجری برگزاری هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر و جایزه آل‌احمد است، اظهار داشت: این دو جشنواره، به‌عنوان دو بال شعر و داستان، با کمک انجمن و فرهنگ و ارشاد اسلامی رونق ادبیات را بیشتر می‌کنند تا چراغ فروزان‌تری داشته باشند.

وی، با بیان اینکه آنچه ایرانیان از آن الهام می‌گیرند حوزه شعر است، گفت: ایرانیان خاطره مشترکی دارند از اشعاری که با هم به آن انس و الفت گرفته‌اند و همین اشعار می‌تواند الهام‌بخش حرکت‌های جمعی باشد.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، با اشاره به فراخوان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر که مهرماه منتشر شد، افزود: قریب سه‌هزار اثر در حوزه‌های شعر کلاسیک، شعر کودک و نوجوان و پژوهش در شعر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

در این مراسم، علیرضا قزوه و تعدادی از شاعران ملی و گیلانی شعرخوانی کردند و از احمد خدادوست، یکی از شاعران برجسته حوزه کودک و نوجوان، تقدیر شد.

علاوه بر علیرضا قزوه، علی‌محمد مؤدب، رضا اسماعیلی، علی داوودی، احمد خدادوست، جلیل واقع‌طلب، مرتضی عابدپور لنگرودی، رضا نیکوکار و رقیه آزادنیا نیز اشعار خود را قرائت کردند.

در ادامه، مراسم پوستر هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر نیز در پایان این مراسم رونمایی شد.

منبع: ایبنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->